ΕΘΝΟΣ  |  ΗΜΕΡΗΣΙΑ  |  LIFE  |  SENTRAGOAL  |  WOMENONLY  |  ELLE | ΣΙΝΕΜΑ  |  CAR&DRIVER  |  SPORTY  |  HOMME  |  COOKBOOK  |  TRAVELBOOK

Home > Newspaper > Photography

PHOTOGRAPHY

HARRY BENSON: ΜΙΑ ΣΤΙΓΜΗ, ΜΙΑ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ

16.5.2017

Μερικές από τις πιο διάσημες φωτογραφίες του είναι αυτή με το ζεύγος Σινάτρα να προσέχονται σε πάρτι  μασκέ, το 1966, αλλά και ο περίφημος μαξιλαροπόλεμος των «σκαθαριών», το 1964. Πρόσφατα, και με αφορμή βράβευση για το σύνολο του έργου του, έδωσε μια συνέντευξη όπου είπε πολλά και ενδιαφέροντα. Να, ο ίδιος πως περιγράφει την τέχνη της φωτογραφίας: «Είναι σαν το ποίημα ''The Railway Carriage'', από τον διάσημο Σκωτσέζο ποιητή Robert Louis Stevenson: Ένα αγόρι κοιτάζει έξω από το παράθυρο του κινούμενου τρένου. Βλέπει έναν αγρότη, μια γυναίκα που απλώνει ρούχα, άνδρες που φορτώνουν τα βοοειδή σε ένα άλλο τρένο, τον σταθμό που απομακρύνεται, ένα βλέμμα που φεύγει για πάντα.

Η δύναμη της φωτογραφίας είναι η αμεσότητα της και μια καλή λήψη δεν μπορεί ποτέ να επαναληφθεί. Η εργασία στο στούντιο μπορεί να επαναληφθεί και δεν δημιουργεί ποτέ ιστορία...». Όσο για το ασπρόμαυρο που έγινε σήμα κατατεθέν του, ο ίδιος θεωρεί ότι το χρώμα είναι για τους ζωγράφους και δηλώνει χαρούμενος που η δουλειά του είχε να κάνει με φιλμ και όχι με τα pixels της ψηφιακής εποχής.

 

Harry Benson: Μια στιγμή, μια αιωνιότητα
Κείμενο: Χαράλαμπος Νικόπουλος

Μερικές από τις πιο διάσημες φωτογραφίες του είναι αυτή με το ζεύγος Σινάτρα να προσέχονται σε πάρτι  μασκέ, το 1966, αλλά και ο περίφημος μαξιλαροπόλεμος των «σκαθαριών», το 1964. Πρόσφατα, και με αφορμή βράβευση για το σύνολο του έργου του, έδωσε μια συνέντευξη όπου είπε πολλά και ενδιαφέροντα. Να, ο ίδιος πως περιγράφει την τέχνη της φωτογραφίας: «Είναι σαν το ποίημα ''The Railway Carriage'', από τον διάσημο Σκωτσέζο ποιητή Robert Louis Stevenson: Ένα αγόρι κοιτάζει έξω από το παράθυρο του κινούμενου τρένου. Βλέπει έναν αγρότη, μια γυναίκα που απλώνει ρούχα, άνδρες που φορτώνουν τα βοοειδή σε ένα άλλο τρένο, τον σταθμό που απομακρύνεται, ένα βλέμμα που φεύγει για πάντα.

Η δύναμη της φωτογραφίας είναι η αμεσότητα της και μια καλή λήψη δεν μπορεί ποτέ να επαναληφθεί. Η εργασία στο στούντιο μπορεί να επαναληφθεί και δεν δημιουργεί ποτέ ιστορία...». Όσο για το ασπρόμαυρο που έγινε σήμα κατατεθέν του, ο ίδιος θεωρεί ότι το χρώμα είναι για τους ζωγράφους και δηλώνει χαρούμενος που η δουλειά του είχε να κάνει με φιλμ και όχι με τα pixels της ψηφιακής εποχής.

 

  • Harry Benson: Μια στιγμή, μια αιωνιότητα
  • Harry Benson: Μια στιγμή, μια αιωνιότητα
  • Harry Benson: Μια στιγμή, μια αιωνιότητα